-
Moje Najmłodsze Cudowne Lata
-
W Żłobku realizowany jest autorski program „Moje Najmłodsze Cudowne Lata”, który został stworzony przez naszych pedagogów. Bazą do jego stworzenia była wiedza teoretyczna zdobyta podczas studiów pedagogicznych oraz wieloletnie doświadczenie w pracy z małymi dziećmi.
Celem programu jest wszechstronne wspomaganie rozwoju dzieci, rozwijanie ich naturalnych zdolności, talentów i predyspozycji. Podczas zajęć stosujemy różne metody i formy pracy, aby wykorzystując naturalną ciekawość świata rozbudzić w dzieciach twórcze myślenie, pamięć i wyobraźnię. Zajęcia podzielone są na moduły edukacyjne oparte na kreatywnej zabawie.
-
W ramach programu „Moje Najmłodsze Cudowne Lata” realizowane są następujące zajęcia:
Zabawy muzyczno-ruchowe z chustą animacyjną Klanza.
Zabawy z chustą Klanza ułatwiają wejście w grupę, integrują, pomagają w pokonywaniu lęku przed nowymi sytuacjami, uczą śmiałości, rozładowują napięcia, pobudzają wyobraźnię i sprawiają, że dzieci stają się otwarte i spontaniczne. Chusta animacyjna ma kształt koła o średnicy kilku metrów i jest bardzo kolorowa. Jej szczególną zaletą jest to, że dostarczając różnorakich doznań: wzrokowych, dotykowych i ruchowych wszechstronnie stymuluje rozwój dzieci.
Zabawy paluszkowe i dźwiękonaśladowcze oraz dziecięce masażyki wg metody prof. Marty Bogdanowicz.
W zabawach paluszkowych przy pomocy dłoni i palców tworzone są ilustracje do krótkich i zabawnych historyjek, wierszyków i opowiadań („Idzie rak”, „Ważyła kokoszka kaszkę”, „Dwa Michały”, „Idzie kominiarz po drabinie”). Podczas zabaw dźwiękonaśladowczych wykorzystywane są wierszyki i historyjki zawierające wyrazy przypominające odgłosy płynące z otaczającego świata (szum wiatru, kapanie deszczu, odgłosy zwierząt). Dziecięce masażyki – to zabawy relacyjno-relaksujące oparte na delikatnym dotykaniu dziecka (głaskanie, dotykanie opuszkami palców, delikatne stukanie i poklepywanie, dmuchanie). Zabawy te rozwijają wrażliwość dziecka na zróżnicowane bodźce dotykowe oraz kształtują świadomość własnego ciała.
Zajęcia plastyczne.
Podczas malowania, rysowania, lepienia i klejenia dzieci kształtują wyobraźnię i ćwiczą małą motorykę, która jest niezwykle ważna dla dalszych etapów ich prawidłowego rozwoju.
Zajęcia „Barwy wokół nas”.
Celem zajęć jest poznawanie i utrwalanie kolorów z otaczającego świata. W świat barw i różnych odcieni dzieci wprowadzane są stopniowo i spontanicznie. Raz w miesiącu organizowany jest „dzień koloru”, w którym dzieci przychodzą ubrane z przewagą koloru, którego jest dzień. W tym dniu także podczas zajęć wykorzystywane są pomoce i rekwizyty w różnych odcieniach koloru dnia.
Zajęcia prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
Opracowany przez Weronikę Sherborne system ćwiczeń – niezwykle prostych i naturalnych – wspiera rozwój psychomotoryczny dzieci. Celem Metody Ruchu Rozwijającego jest rozwijanie sprawności ruchowej, świadomości własnego ciała i przestrzeni, usprawnianie motoryki, budowanie poczucia własnej siły i sprawności, nabieranie zaufania do siebie i innych oraz uzyskiwanie poczucia bezpieczeństwa we wspólnym działaniu.
Czytanie bajek, wierszyków, rymowanek.
Czytanie dzieciom bajek ma na celu wspieranie ich rozwoju emocjonalno-poznawczego i kształtowanie wyobraźni. W toku zajęć stopniowo przechodzimy od pasywnego słuchania do aktywnego uczestniczenia dziecka w czytanych bajkach.
Zajęcia logopedyczne z elementami integracji sensorycznej.
Na tych zajęciach dzieci uczą się poznawać otaczający świat całym swoim ciałem i wszystkimi zmysłami. Słuchają, obserwują, badają dotykiem, smakiem i węchem. Ćwicząc na bardzo różnych materiałach i fakturach dzieci pobudzają zmysły oraz rozbudzają ciekawość poznawczą. Podczas zajęć wykorzystywane są piłki rehabilitacyjne, dyski sensoryczne, krążki dotykowe, jeżyki do masażu dłoni i stóp oraz lustra.
Zajęcia edukacyjne wzbogacone są o:
Zajęcia umuzykalniające metodą Edwina Eliasa Gordona
Jest to nowatorska metoda umuzykalniania niemowląt i małych dzieci, która bazuje na rozwijaniu wrodzonych uzdolnień muzycznych. Zdaniem Gordona, nauka muzyki powinna przebiegać w sposób naturalny, jak nauka mowy i wpływać na ogólny rozwój maluchów. Dlatego niezwykle ważne jest osłuchiwanie dziecka z różnorodnymi formami muzycznymi i zachęcanie do jej wykonywania.
Zajęcia prowadzone są w formie „śpiewanek” i „rytmiczanek” podczas których dziecko nie tylko słucha, ale także aktywnie angażuje się w „tworzenie” muzyki. Do zajęć wykorzystywane są cymbałki, małe instrumenty perkusyjne oraz różne rekwizyty (chusty, piłki, woreczki z groszkiem).
Śpiewający język angielski
Głównym założeniem zajęć jest wprowadzanie dzieci w świat języka angielskiego poprzez zabawę, taniec, grę na małych instrumentach perkusyjnych i śpiew. Dzieci osłuchują się z językiem oraz poznają proste słowa i zwroty angielskie za pomocą wierszyków, rymowanek, gier, zabaw i piosenek.
W ramach opłat czesnego naszym maluszkom zapewniamy badania przesiewowe: logopedy, psychologa oraz terapeuty integracji sensorycznej.