Zajęcia dodatkowe

Zajęcia dodatkowe odbywają się w godzinach 15:00–19:00, po bloku zajęć z podstawy programowej, jeśli zapisze się odpowiednia ilość chętnych.

Zajęcia grupowe:

 Zajęcia Chóralne z Agatą Steczkowską - w zajęciach tych mogą uczestniczyć dzieci ponadprzeciętnie zainteresowane światem dźwięku, które corocznie wybiera spośród naszych przedszkolaków Pani Agata. Dzieci te mają możliwość śpiewania w Przedszkolnym Chórze prowadzonym przez Agatę Steczkowską, który daje koncerty zarówno w naszym Przedszkolu, jak i reprezentuje Przedszkole podczas występów poza Placówką, ponadto ściśle współpracuje i wspólnie koncertuje z chórem Fundacji Agaty Steczkowskiej.

Nasi najbardziej uzdolnieni wokalnie chórzyści mają możliwość występów solowych, mogą pobierać indywidualne lekcje u Pani Agaty, mają także szansę dołączyć do Chóru Dziecięcego Agaty Steczkowskiej, który współpracuje z Polskim Radiem i regularnie występuje na scenie Studia Koncertowego S1 Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego oraz nagrywa płyty z muzyką dziecięcą.

Opiekun projektu i prowadzący - Agata Steczkowska - dyrygentka, kompozytorka, pianistka, wiolonczelistka i niezwykły pedagog. Założycielka Chóru Dziecięcego Agaty Steczkowskiej. Od dzieciństwa związana z muzyką i sceną. Dała ponad 1000 koncertów w kraju i za granicą, wykształciła ponad 5000 wychowanków. Ukończyła Akademię Muzyczną w Krakowie w specjalnościach gry na wiolonczeli i na fortepianie.

 

 

„English is fun” – w naszym Przedszkolu nauka języka angielskiego odbywa się poprzez zabawę. 
Dzieci uczą się w sposób aktywny, będąc fizycznie i emocjonalnie zaangażowane. Program tworzony jest indywidualnie dla każdej grupy wiekowej. 

Prowadzący - Anna Pawełek - nauczyciel anglojęzyczny


Ukończyłam studia pedagogiczne o specjalności animacja kulturalno-oświatowa na Uniwersytecie Warsza- wskim. Teoretyczną i praktyczną znajomość języka angielskiego dały mi ukończone kursy metodyczne w kraju oraz sześcioletni pobyt za granicą.

Stworzyłam autorski program nauczania, którego celem jest wykorzystanie metod, technik oraz form pracy, dzięki którym mali uczniowie w sposób aktywny zanurzają się w świat języka angiel- skiego. Moje motto w pracy brzmi: „They think they are playing, while we know they are learning”, co oznacza: „Myślą, że się bawią, kiedy my wiemy, że się uczą”.

Jestem osobą twórczą, o ciepłym usposobieniu. Wierzę w to iż dzieci poprzez zabawę i poznawanie świata rozwijają własną osobowość i charakter. Obserwacja tego procesu jest dla mnie źródłem wielkiej przyjemności.

W wolnym czasie rozwijam swoje zdolności kulinarne. Interesuje się kulturą wschodu i podróżami.  Poszerzam również swoją wiedzę w zakresie psychologii.

 

Warsztaty plastyczne – dzieci poprzez zabawę zapoznają się z podstawowymi środkami plastycznego wyrazu: kolorem, formą, fakturą, kompozycją. W swobodzie twórczego działania dzieci mają możliwość odkrycia, że udana praca plastyczna to taka, przy której powstawaniu wszyscy czerpią satysfakcję ze wspólnej zabawy.

Katarzyna Hoffman
instruktor warsztatów plastycznych – zajęcia kreatywne

Jestem absolwentką Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie ukończyłam studia magisterskie z pedagogiki wczesnoszkolnej. Przez wiele lat pracowałam jako wychowawca w przedszkolu. Od 2007 roku zajmuję się prowadzeniem warsztatów plastycznych, łącząc w ten sposób zamiłowanie do pracy z dziećmi z radością pracy twórczej.

Na moich zajęciach staram się pokazać dzieciom świat, w którym przy odrobinie chęci i wyobraźni można „wyczarować coś z niczego”. Wykorzystuję w tym celu niepotrzebne, często zużyte już przedmioty i pokazuję dzieciom nowe, twórcze sposoby ich zastosowania. Moje warsztaty prowadzę według sprawdzonego, autorskiego programu, w którym dzieci poznając różnorodne techniki plastyczne eksperymentują z kolorem, kształtem i materiałem. Wpływa to na wyzwalanie kreatywnej postawy oraz zachęca do rozwijania dziecięcych talentów. W swoje pracy nigdy nie zapominam jednak, że najważniejsza jest dobra zabawa!

 

Ceramika – dzieci zapoznają się z technikami, narzędziami i środkami wyrazu artystycznego wykorzystywanymi podczas wykonywania prac z mas plastycznych. Zajęcia z ceramiki rozwijają sprawność manualną, wyobraźnię i pomysłowość dzieci.

Anna Kowalska-Dudzik
instruktor warsztatów - ceramika

Jestem założycielką Centrum Aktywności i Kreatywności TRZCINA, pedagogiem socjalno-resocjalizacyjnym, absolwentką Studium Tańca Współczesnego w Poznaniu, dyplomowanym Instruktorem rekreacji ruchowej o specjalności Fitness w IKKF Szczecin. Ponadto, jestem tancerzem niezależnym i choreografem, choreoterapeutą z kilkuletnim doświadczeniem pracy z grupą w profilaktyce psycho-pedagogicznej (porażenie mózgowe), instruktorem ceramiki i szkoleniowcem warsztatów z ceramiki, a także autorką programów szkoleniowych.

Prowadząc zajęcia z przedszkolakami szczególny nacisk kładę na rozwój wrażliwości artystycznej dzieci oraz staram się kształtować w nich zamiłowanie do piękna i sztuki. 

Piotr Dudzik
instruktor warsztatów - ceramika

Jestem współzałożycielem Centrum Aktywności i Kreatywności TRZCINA oraz twórcą i koordynatorem pracowni ceramicznej Sielankowisko.

Ukończyłem studia na Wydziale Pedagogicznym na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem pedagogiem, socjoterapeutą, profilaktykiem zachowań dysfunkcyjnych u dzieci, szkoleniowcem i autorem programów szkoleniowych, a także metodykiem pracy pedagogicznej z dziećmi i superwizorem.

Prowadzę zajęcia z ceramiki i rękodzieła artystycznego. Warsztaty te, to dla dziecka niezwykle twórcze doświadczenie, rozwijające zdolności manualne, wyobraźnię i wrażliwość twórczą. Prócz tego zajęcia te mają także wymiar terapeutyczny i relaksacyjny.

 

MUZAKI – to zajęcia z edukacji muzycznej prowadzone metodą Carla Orffa wzbogacone warsztatami kreatywności, które pomagają dzieciom otworzyć się na muzykę i jej tworzenie. Dzieci podczas zajęć wyruszają w niezwykłą muzyczną podróż do krainy MUZAJKI, gdzie wszystko jest możliwe. Poznają tam MUZAKA – pacynkę edukacyjną, która towarzyszy im w poznawaniu utworów, piosenek, wyliczanek i rytmów, a także uczy je muzycznych zabaw oraz tańców. Razem z MUZAKIEM dzieci tworzą orkiestrę muzyczną grającą na różnorodnych instrumentach.

Monika Marianowska

autorka projektu i prowadząca warsztaty

Jestem absolwentką kierunku pedagogika o specjalności Psychopedagogika Kreatywności oraz studiów podyplomowych o kierunku Klasyczne i Alternatywne Formy Wychowania Przedszkolnego na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, a także członkiem Polskiego Towarzystwa Carla Orffa. Swój warsztat pedagogiczny doskonaliłam na szkoleniach z metodyki Carla Orffa, szkoleniach Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów Klanza, na  warsztatach bajkoterapeutycznych, warsztatach ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne oraz uczestnicząc w programie wspierania twórczości dziecięcej „Odyseja Umysłu”.

Od dzieciństwa muzyka pełniła ważne miejsce w moim życiu. Już w wieku przedszkolnym tańczyłam i śpiewałam w ludowym zespole pieśni i tańca. W szkole podstawowej i liceum śpiewałam w chórze, grałam na gitarze, tworzyłam własne utwory. Na studiach moja praca magisterska dotyczyła percepcji muzyki u dzieci i młodzieży, zaś na studiach podyplomowych – aktywnego słuchania muzyki u przedszkolaków.

 

Karate – to sztuka walki uprawiana z równą pasją przez mężczyzn i kobiety; dorosłych, młodzież i dzieci. Jest to dyscyplina promująca perfekcyjne opanowanie swojego ciała poprzez ciągłą pracę nad techniką oraz umiejętnością skupienia się nad najdrobniejszymi szczegółami wykonywanych ćwiczeń. Karate dla przedszkolaków oparte jest przede wszystkim na zabawie i ćwiczeniach ogólnorozwojowych kształtujących sylwetkę dziecka i rozwijających jego koordynację ruchową.

Tomasz Lewkowicz
instruktor karate

Ukończyłem Wyższą Szkołę Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku. W trakcie studiów uzyskałem tytuły instruktora sportu o specjalizacji pływanie, samoobrona oraz kulturystyka. Jestem dyplomowanym instruktorem sportu o specjalizacji Karate Kyokushin oraz trenerem personalnym. W marcu 2012 roku zdobyłem w Karate Kyokushin stopień mistrzowski 1 dan. Od 2010 roku prowadzę treningi karate z dorosłymi, młodzieżą i dziećmi.

 

Warsztaty taneczne "Tańce z czterech stron świata" – dzieci uczą się kroków tanecznych i prostych układów choreograficznych, poznają kulturę Świata, kształtują świadomość własnego ciała i przestrzeni oraz wyrabiają poczucie rytmu. Zajęcia prowadzone są w przystosowanej do tego sali – z poręczami do ćwiczeń i ścianą z lustrami.

Agnieszka Zdziech
instruktor tańca 

Jestem absolwentką Akademii Muzycznej im. K i G. Bacewicz w Łodzi, wydziału rytmiki i improwizacji fortepianowej. Jestem instruktorem tańca afrykańskiego, choreografem oraz pedagogiem z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi.

Moje zajęcia to twórcze obcowanie z muzyką, przejawiające się w różnych formach ruchu - w tańcu, śpiewie, mowie, pantomimie oraz grze na instrumentach. W zajęcia i treningi z dziećmi wkładam całe swoje serce i duszę.

 

Eksperymenty „Szalony Naukowiec” - czyli od małego badacza do wielkiego odkrywcy. Eksperymenty dla dzieci, to połączenie świetnej zabawy i nauki. Poprzez różne formy warsztatowe dzieci mają okazję zrozumieć przedstawiane zjawiska i dowiedzieć się „jak to wszystko działa”. Podczas zajęć będziemy robić chmury, wulkany, bańki, filtry, barwić kwiatki, tworzyć wiatraki z balonów. Poszukamy DNA cebuli oraz postaramy się odnaleźć żelazo w płatkach kukurydzianych. Spróbujemy także zobaczyć dźwięk i zapach. Wykonywanie prostych i zarazem bezpiecznych doświadczeń i eksperymentów to niezwykle pouczająca przygoda, która jednocześnie bawi i pobudza u dzieci zainteresowanie naukami ścisłymi. Na zajęciach nie „czarujemy”, tylko odkrywamy zagadki otaczającego nas świata i wspólnie znajdujemy odpowiedzi na stawiane pytania.

Agnieszka Obłąkowska Suchanek 
instruktor warsztatów „Szalony Naukowiec”

Ukończyłam pedagogikę w Wyższej Szkole TWP oraz liczne kursy z zakresu opieki, wychowania i rozwoju dzieci - w tym ze specjalnymi potrzebami i dla dzieci szczególnie uzdolnionych. Pracuję w świetlicy w szkole podstawowej, a dodatkowo prowadzę zajęcia naukowo –przyrodnicze oraz z bajko i socjoterapii. Z dziećmi pracuję odkąd skończyłam 18 lat. Uważam, że umiejętność praktycznego wykorzystywania wiedzy, kreatywność i otwartość na otaczający świat, to baza wyjściowa każdego dorastającego człowieka.

Prywatnie jestem zabieganą mamą Maxa i Ali, od których ciągle się uczę i którzy są moją najlepszą szkołą pedagogiki. Jestem optymistką, patrzącą na otaczający świat z dystansem i obiektywizmem. Lubię obserwować, wiedzieć i działać. Bardzo lubię także czytać, zwiedzać i chodzić po górach. Swoje pasje próbuję przekazywać dalej poprzez zajęcia, które prowadzę.

Moje motto w pracy z najmłodszymi wyraża się w dwóch myślach: „Podążając za dzieckiem widzimy świat w innych kolorach” oraz „Dzieci mają prawo być dziećmi, ale to od nas zależy jakimi będą dorosłymi”.

 

Zumba - zajęcia taneczne łączące elementy tańców latynoamerykańskich oraz fitness. Zumba wpływa korzystnie na rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny dzieci - kształtuje sylwetkę, poprawia kondycję fizyczną, koordynację ruchową i równowagę, ćwiczy pamięć oraz uczy pracy w grupie. Zajęcia w szczególności kierowane są dla dzieci lubiących ruch i zabawę.

Joanna Przemorska
instruktor zumby

Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Od najmłodszych lat związana jestem z tańcem. Podczas licznych wyjazdów na szkolenia i warsztaty taneczne pracowałam z wieloma wybitnymi choreografami oraz miałam możliwość oglądania spektakli tanecznych z udziałem najlepszych polskich tancerzy. Jestem tancerzem zrzeszonym w Polskim Towarzystwie Tanecznym. Posiadam Państwowe uprawnienia jako Instruktor Tańca Sportowego wydane przez Wyższą Szkołę Kultury Fizycznej i Turystki im. Haliny Konopackiej w Pruszkowie oraz  Instruktora Zumby - wydane i certyfikowane przez Zumba Dance Company. Uczestniczyłam w szkoleniach z tańca współczesnego, choreografii scenicznej ora tańca klasycznego w pracy z przedszkolakiem.

 

 

„Mały Odkrywca” - zajęcia edukacyjne prowadzone przez Akademię Nauki. W ramach zajęć realizowane są trzy programy: dla dzieci w wieku trzech i czterech lat: „Zaczarowany Zajączek”, dla pięciolatków: „Przygoda na bezludnej wyspie” oraz dla dzieci w wieku sześciu lat: „Dobrzy kosmiczni piraci”. 

W programie „Zaczarowany Zajączek” pojawia się postać tajemniczego Zaczarowanego Zajączka, który pisząc listy do dzieci, inspiruje je do przeprowadzania ciekawych doświadczeń i badań. Poprzez eksperymenty chemiczno-fizyczne i poznawanie zwykłych, ale niezwykłych zjawisk, przedszkolaki rozbudzają w sobie chęć poznawania otaczającego świata. Podczas zabaw i doświadczeń dzieci uczą czytania swoje misie, przez co mimowolnie same nabywają tę umiejętność. Maluchy poznają literki w wyrazach, z którymi są związane emocjonalnie, np. pierwsza litera swojego imienia, imienia mamy i taty.

Program „Przygoda na bezludnej wyspie” jest logicznie skonstruowaną grą przygodową. 
Dzieci wcielają się w postacie podróżników, którzy znaleźli się na bezludnej wyspie. Tam znajdują klucz, który przenosi małych odkrywców w niezwykłą podróż w czasie i przestrzeni. Podczas zajęć wykonywane są liczne eksperymenty, które wyjaśniają zjawiska chemiczne i fizyczne, z którymi spotykamy się na co dzień. Jest dużo ruchu, zabaw z literkami i wyrazami. Dzieci rozwijają swoją spostrzegawczość, twórczość i kreatywność, uczą się także podstaw pisania - pisząc listy do rodziców.

Program „Dobrzy kosmiczni piraci” jest bardziej intensywny treściowo od dwóch pierwszych programów. Jego celem jest przygotowanie dzieci do rozpoczęcia nauki w szkole. Program podzielony jest na 12 części tematycznych, które poszerzają zakres wiadomości zdobytych podczas edukacji przedszkolnej. Podczas licznych gier, zabaw i eksperymentów dzieci rozbudzają w sobie ciekawość świata, poznają jego złożoność i bogactwo. Dzieci uczą się mimowolnie i poprzez zabawę, co pomaga budować w nich na trwałe postawę „lubię czytać i pisać”. W trakcie twórczych zabaw przedszkolaki wzbogacają swoje słownictwo, odkrywają swoje mocne strony oraz utwierdzają się w przekonaniu, że potrafią być samodzielne i radzić sobie z nowymi sytuacjami.

Programy „Mały Odkrywca” wspomagają rozwój intelektualny dzieci poprzez naukę czytania metodą Glena Domana oraz poprzez doświadczanie świata i eksperymenty naukowe, które pozwalają na zdobywanie wiedzy z zakresu fizyki, chemii i przyrody, znacznie wykraczających tematyką poza program przedszkolny. Programy te wspierają także rozwój emocjonalny i społeczny dzieci, kształtując w dzieciach postawę ,,poradzę sobie!”.

 

Robotyka w oparciu o zestawy LEGO WeDo. Lego WeDo, to specjalne, edukacyjne klocki LEGO dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Można z nich budować interaktywne zabawki, którymi steruje się za pomocą komputera. W zestawie, oprócz tradycyjnych klocków, są elementy wyposażone w czujniki przechyłu, ruchu oraz silniki. LEGO Wedo pozwalają na tworzenie konstrukcji i mechanizmów wyposażonych w koła zębate, dźwignie i przekładnie. Zajęcia z robotyki, to okazja do poznania przez najmłodsze dzieci nauk ścisłych od ich praktycznej strony. Warsztaty z Lego WeDo kształtują twórcze postawy u maluchów, pobudzają do działania, dają możliwość nauki nowych umiejętności oraz poznania podstawowych pojęć związanych z robotyką, automatyką i informatyką. Zajęcia z robotyki, to przede wszystkim dobra zabawa, która niejako przy okazji wprowadza najmłodszych w świat nauki.

 

Gimnastyka artystyczna – ćwiczenia, które doskonale rozwijają motorykę, koordynację ruchową, wyobraźnię oraz wrażliwość na muzykę. W trakcie tych zajęć dzieci uczą się ćwiczyć z przyrządami: piłką, skakanką, szarfą, wstążką. Zajęcia prowadzone są w przystosowanej do tego sali – z poręczami do ćwiczeń i ścianą z lustrami.

 

Balet – zajęcia kształtują postawę dziecka, równowagę, rozwijają motorykę, koordynację ruchową, wrażliwość muzyczną i poczucie rytmu. Balet rozbudza także wrażliwość na piękno i estetykę ruchu. Zajęcia prowadzone są w przystosowanej do tego sali – z poręczami do ćwiczeń i ścianą z lustrami.

 

Zajęcia indywidualne:

Kucyki – dzieci uczą się jeździć bezpiecznie w siodle, ćwiczą równowagę oraz nabywają umiejętności nawiązywania kontaktu ze zwierzęciem i opiekowania się nim. 

Michał Siejek
instruktor jazdy konnej

Jestem właścicielem szkółki jeździeckiej „Akademia Kucania”, instruktorem sportu Polskiego Związku Jeździeckiego oraz czynnym zawodnikiem dyscypliny skoków przez przeszkody. 
Z wykształcenia jestem technikiem o specjalności hodowca koni, filozofem i anglistą. 

Anna Sobańska
instruktor jazdy konnej

Jestem instruktorką sportu Polskiego Związku Jeździeckiego oraz zawodniczką dyscypliny skoków i ujeżdżenia. Z wykształcenia jestem socjologiem rodziny z zamiłowaniem do pedagogiki waldorfskiej. Pedagogika ta bazuje na wszechstronnym i zrównoważonym rozwoju umiejętności intelektualnych, artystycznych, praktycznych i społecznych dziecka, kładąc jednocześnie nacisk na naukę poprzez praktyczne działanie.

 

Pianino i śpiew – dzieci bawiąc się przy dźwiękach muzyki rozwijają swój talent muzyczny, kształtują wrażliwość muzyczną i zdobywają podstawową wiedzę teoretyczną. Wszystkie przedszkolaki śpiewają piosenki i wykonują ćwiczenia rytmiczne, a starsze dzieci dodatkowo poznają nuty i wartości muzyczne. Zajęcia stanowią wstęp do nauki gry na instrumencie oraz doskonale przygotowują do dalszej edukacji muzycznej.

Agnieszka Zdziech
instruktor tańca 

Jestem absolwentką Akademii Muzycznej im. K i G. Bacewicz w Łodzi, wydziału rytmiki i improwizacji fortepianowej. Jestem instruktorem tańca afrykańskiego, choreografem oraz pedagogiem z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi.

Moje zajęcia to twórcze obcowanie z muzyką, przejawiające się w różnych formach ruchu - w tańcu, śpiewie, mowie, pantomimie oraz grze na instrumentach.

 

Indywidualna terapia integracji sensorycznej – zajęcia dla dzieci mających problemy z zapamiętywaniem, koncentracją, koordynacją ruchową, skupieniem uwagi, nadruchliwością. 

Magdalena Stawczyk  

terapeuta Integracji Sensorycznej, fizjoterapeuta, terapeuta NTD – BOBATH


Tytuł magistra fizjoterapii zdobyłam na Uniwersytecie Medycznym im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, tam też podjęłam studia podyplomowe w Studium Przygotowania Pedagogicznego w Zakresie Dydaktyki Medycznej.

Jestem certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej (I i II stopnia), terapeutą ręki, międzynarodowym terapeutą NTD – Bobath for children oraz instruktorem Masażu Shantala. Ukończyłam liczne kursy i warsztaty z dziedziny pediatrii, miedzy innymi: Monachijską Funkcjonalna Diagnostykę Rozwojową, Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Kinesiology Taping, Proprioceptive Neuromuscular Facilitation (PNF).

Doświadczenie zawodowe zdobyłam podczas pracy w szpitalach, poradniach, ośrodkach wczasowo-leczniczych, szkołach rodzenia, w przedszkolach oraz w centrum rozwoju i kultury dziecka.

Moja praca jest moją pasją, a uśmiech dziecka jest dla mnie źródłem niegasnącej inspiracji do pracy i motywacją do ciągłego rozwoju zawodowego.

W wolnych chwilach czytam, podróżuję oraz rozwijam swoje pasje artystyczne i sportowe.

 

Indywidualna terapia logopedyczna – zajęcia mają na celu kształtowanie prawidłowej wymowy, usuwanie wad wymowy oraz poprawę komunikacji werbalnej dziecka. 

Łucja Wójcicka-Kozieł 
logopeda


 Jestem pedagogiem i logopedą. Ukończyłam pedagogiczne studia magisterskie oraz podyplomowe studia logopedyczne w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, a także  szereg kursów doskonalenia zawodowego z zakresu diagnozy, terapii i metodyki, między innymi wczesnej interwencji, integracji sensoryczno–motorycznej dla logopedów, socjoterapii poznawczo-behawioralnej. Swoje dwuna- stoletnie doświadczenie zawodowe zdobywałam w przedszkolu integracyjnym przy Centrum Zdrowia Dziecka, w warszawskich szpitalach dziecięcych, jako terapeuta fundacji „Dr Clown” oraz na oddziale położniczym Międzyleskiego Szpitala Kolejowego.  Od ośmiu lat jestem logopedą w Przedszkolu nr 52 w Warszawie, gdzie uzyskałam stopień nauczyciela mianowanego, prowadzę także zajęcia z profilaktyki i terapii logopedycznej w prywatnych żłobkach i przedszkolach.